Heeft u een vraag over retouren? Zie hieronder de meest gestelde vragen over retouren. Mocht u toch nog een onbeantwoorde vraag hebben, neem dan contact op met de klantenservice

Het artikel is niet wat u er van verwacht en u wilt het terug sturen. Geen probleem! Artikelen kunnen terug als u:

  • het binnen 14 dagen nadat u het product hebt ontvangen aanmeldt via het retourformulier.
  • het artikel compleet, ongebruikt en onbeschadigd retourneert.*
  • de productverpakking is intact, onbeplakt en verpakt tegen beschadiging.
*Indien uw retourzending niet voldoet aan bovenstaande retourvoorwaarden dan moeten we helaas een waardevermindering toepassen op het product.
-Geen verpakking = 50% waardevermindering.
-Beschadigde verpakking = 20% waardevermindering.
-Beschadigd of vies product = 100% waardevermindering.

*De retourkosten zijn voor eigen rekening. De kosten vind u onder het kopje: "2. wat zijn de kosten van retourneren?".


Verpakking

De verpakking dient ongewijzigd te blijven, dat wil zeggen, geen gebruik van (duct)tape en schrijf niet met stift op de doos/verpakking. We adviseren een opplaklabel (bijvoorbeeld een blanco A6) te gebruiken, waar u de adresinformatie op vermeld. Deze plakt u over de huidige adressticker. Indien u kiest voor een retourzending via PostNL dan ontvangt u een retourlabel welke u op de doos plakt.

Wel / Niet retour

Online bestelde producten kunnen binnen 14 dagen als retour worden aangemeld via het retourformulier. Producten die speciaal voor u worden gemaakt (maatwerk) kunnen niet (altijd) retour. Indien u twijfelt of een product kan worden geretourneerd kunt u contact op te nemen met de klantenservice.

Wanneer u een artikel wenst te retourneren dan kunt u deze zelf terugbrengen in de winkel. Hier zijn geen kosten aan verbonden. Aan het retour sturen of het laten ophalen van producten zijn wel kosten verbonden. U bent zelf verantwoordelijk voor het op tijd terugsturen of op laten halen van de retourzending. De retourkosten zijn voor uw eigen rekening.

  • Zelf brengen naar één van onze winkels - Gratis
  • Pakketzendingen - kosten te betalen bij postpunt
  • Ophaalservice sanitair - begane grond - € 59,-
  • Ophaalservice tegels vanaf € 59,-*
*Deze kosten zijn afhankelijk van het feit of de tegels (nog) op een pallet staan en op welke etage de tegels zich bevinden.

In het vervelende geval dat u een beschadigd product hebt ontvangen kunt u deze binnen 48 uur aanmelden via het retourformulier. Hier kunt u aangeven of u het product opnieuw wenst te ontvangen of dat u deze enkel wilt retourneren. De kosten voor het retourneren van een beschadigd product zijn uiteraard voor rekening van Badkamerwinkel.

Voer de stappen hieronder uit voor een snelle afhandeling van uw retour:

  1. Vul ons retourformulier volledig in, hiervan krijgt u direct een bevestiging per mail.
  2. Vervolgens sturen wij u zo snel mogelijk een retourinstructie per e-mail.
  3. Binnen 7 dagen na ontvangst van uw retourzending in ons magazijn ontvangt u uw geld terug op het aangegeven rekeningnummer.

Voor onaangekondigde retouren kunnen wij geen afhandeling garanderen volgens onze gestelde maatstaven en voorwaarden.

Indien u het retourformulier volledig hebt ingevuld ontvangt u direct een bevestiging per e-mail. Heeft u dit bericht niet van ons ontvangen controleer dan voor de zekerheid uw SPAM box in uw e-mail. Mocht dit bericht daar niet te vinden zijn dan adviseren we u om contact op te nemen met de klantenservice.

Natuurlijk kunt u uw retour bij ons volgen. We stellen u op de hoogte:

  • Als het retourformulier is aangemeld.
  • Met de instructies voor het retour te versturen / brengen producten naar één van onze winkels.
  • Zodra PostNL uw retour heeft verzonden (indien u gekozen hebt voor postzending).
  • Zodra uw pakket is afgeleverd in ons magazijn.
  • Zodra uw retourzending gecontroleerd is en dat de betaling wordt uitgevoerd binnen 7 dagen.

Zodra uw retourzending gecontroleerd is wordt het betaling binnen 7 dagen teruggeboekt op het door u opgegeven IBAN rekeningnummer. De retourkosten worden verrekend met het te ontvangen bedrag.

De informatie van het retouradres ontvangt u in de retourinstructies per e-mail na het aanmelden van uw retour in het retourformulier.

Wanneer u de bestelling voor verzending wilt wijzigen of annuleren, adviseren wij u om zo snel mogelijk contact op te nemen met de klantenservice. Wanneer de bestelling in het magazijn is verwerkt, kunnen we helaas niets meer wijzigen. Zodra uw bestelling succesvol is geannuleerd komt uw betalingsverplichting te vervallen. Uw betaling wordt dan zo spoedig mogelijk teruggeboekt.